Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(10)
Legimi
(1)
Forma i typ
Książki
(10)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje fachowe
(5)
Poradniki i przewodniki
(2)
E-booki
(1)
Proza
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
nieokreślona
(4)
wypożyczone
(1)
Placówka
Centrala - Wypożyczalnia
(1)
Filia nr 1
(4)
Filia nr 3
(3)
Filia w Tyliczu
(2)
Filia w Bereście
(1)
Autor
Barańska Małgorzata (pedagog)
(2)
Ansari Aziz
(1)
Baranowska-Jojko Ewa
(1)
Borkowska Maria (lekarz)
(1)
Busz Anna
(1)
Delaney Tara
(1)
Deveo Media Studio
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Jarosz Anna (filolog)
(1)
Karpat Reka
(1)
Lillard Paula Polk (1931- )
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Piotrowska-Madej Klaudia
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Zysk Veronica
(1)
Żychowicz Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(10)
Odbiorca
Dzieci
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
6-8 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Rodzice
(2)
0-5 lat
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Integracja percepcyjno-motoryczna
(4)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Sprawność motoryczna
(2)
Terapia zabawą
(2)
Akomodacja
(1)
Anatomia człowieka
(1)
Arteterapia
(1)
Czucie głębokie
(1)
Dojrzałość emocjonalna
(1)
Dotyk
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Etykieta językowa
(1)
Fiksacja oczu
(1)
Fizjoterapia dziecięca
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Konwergencja oka
(1)
Lateralizacja
(1)
Metoda Montessori
(1)
Motoryka mała
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Pamięć słuchowa
(1)
Pole widzenia
(1)
Postawa ciała
(1)
Postawy
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój fizyczny dziecka
(1)
Rozwój mięśniowo-szkieletowy
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Ruchy oczu
(1)
Rysunek
(1)
Ręka
(1)
Savoir-vivre
(1)
Stabilizacja obwodowa
(1)
Terapia manualna
(1)
Terapia ręki
(1)
Uczniowie
(1)
Uczucia
(1)
Układ nerwowy
(1)
Uwaga (psychologia)
(1)
Wady postawy
(1)
Widzenie obuoczne
(1)
Wychowanie
(1)
Wzrok
(1)
Zmysły
(1)
Gatunek
Poradnik
(4)
Materiały pomocnicze
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Rymowanki
(1)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Medycyna i zdrowie
(2)
Psychologia
(2)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Publikacja przedstawia 33 często spotykane sytuacje społeczne, z jakimi muszą się zmierzyć bohaterowie komiksu. Dotyczą one m.in.: • relacji rówieśniczych, • bezpieczeństwa i dobrych nawyków, • skutecznej komunikacji, • rozwiązywania konfliktów, • dylematów moralnych, • budowania asertywnej postawy, • empatii, • bezpiecznego surfowania po internecie oraz korzystania z urządzeń mobilnych. Każda z historyjek składa się z krótkiego opisu oraz zadań do wykonania. Dzieci muszą uzupełnić dialogi, wykazać się empatią, wpisując myśli lub uczucia bohaterów, a także odpowiedzieć na zadane pytania. Komiks społeczny to książka skierowana do dzieci w wieku 7-13 lat, ich terapeutów, nauczycieli oraz rodziców. Forma publikacji sprawdzi się podczas indywidualnej pracy z dzieckiem, a także w trakcie zajęć grupowych czy lekcji profilaktyczno-wychowawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera opisy ćwiczeń plastycznych z elementami arteterapii przeznaczonych dla dzieci od 4. do 12. roku życia. Ćwiczenia podzielone są na cztery działy, z których każdy związany jest z określoną tematyką: Ja, Ja i moja rodzina, Ja i grupa, Ja i moje miejsca. Ćwiczenia koncentrują się głównie wokół spostrzeżeń dziecka na własny temat oraz jego relacji z innymi. Ta prosta i bezpieczna forma pracy z kartką, kredką oraz innymi materiałami plastycznymi uczy dzieci wyrażania siebie, swoich uczuć i emocji, a rodzicom, pedagogom, psychologom, nauczycielom, terapeutom czy animatorom kultury pomaga w codziennym dbaniu o prawidłowy rozwój emocjonalny najmłodszych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temple Grandin, której cenne obserwacje dotyczące życia z autyzmem oraz świata zwierząt są dobrze znane wielu czytelnikom, tym razem zwraca się do najmłodszych odbiorców. Za pośrednictwem kolorowych, wesołych ilustracji opowiada dzieciom o tym, czym są dobre maniery i dlaczego są takie ważne. Zdaniem Temple „maniery mają znaczenie”. Ułatwiają wchodzenie w interakcje społeczne, pomagają nam zgodnie żyć ze sobą i wpływają na to, jak postrzegają nas inne osoby. Jak zawsze w jasny i przystępny sposób Temple opowiada o dobrych manierach: • kiedy powiedzieć „proszę” i „dziękuję” • jak się właściwie zachowywać przy stole • jak uprzejmie odpowiadać osobom spoza rodziny • i wiele, wiele więcej! Dzięki Temple Grandin twoje dziecko łatwiej zapamięta, że maniery naprawdę mają ogromne znaczenie! Veronica Zysk jest autorką nagradzanej książki 1001 porad dla rodziców i terapeutów dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera. Od ponad 25 lat pracuje na rzecz osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Mieszka w Karolinie Północnej (USA) ze zwierzakami o imionach Maja i Chai, którym zawdzięcza codzienną inspirację i wiele radości. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 39 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka powstała z myślą o dorosłych i dzieciach, którzy mogą się razem bawić w to, co służy rozwojowi integracji sensorycznej. Po publikację sięgną więc osoby pracujące z dziećmi o szczególnych potrzebach edukacyjnych, nauczyciele przedszkoli i klas młodszych, a także rodzice i dziadkowie. Zabawy z towarzyszącymi im wierszykami zostały podzielone na pięć części odnoszących się do sposobu odbierania bodźców z otoczenia. Są to: propriocepcja, układ przedsionkowy, dotyk, słuch i wzrok. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia w Tyliczu
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dziecka)
W marszu mówię, klaszczę, gram to publikacja skierowana do nauczycieli przedszkolaków, dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz uczniów młodszych klas, którzy szukają sposobów, dzięki którym będą mogli kształtować funkcje percepcyjno-motoryczne swoich podopiecznych. W książeczce zamieszczono 40 wierszyków oraz 79 opisów zabaw, których podstawą jest marsz. Dzieci oraz nauczyciel maszerują w każdej kolejnej zabawie, a oprócz tego jednocześnie wykonują określony ruch rękami lub sekwencję takich ruchów. Słuchanie, a następnie powtarzanie fragmentów wierszyków rozwija uwagę i pamięć słuchową, jednoczesne wykonywanie więcej niż jednej czynności zaś –koordynację ruchową oraz ruchowo-słuchową.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Filia w Bereście
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia w Tyliczu
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza książka stanowi pomoc w procesie kształtowania inteligencji emocjonalnej. Zawarte w niej opowiadania ułatwią dzieciom rozpoznawanie, zrozumienie i nazywanie emocji własnych, jak również innych osób. Wyzwolą chęć swobodnego wypowiadania swoich myśli oraz prawidłowego nawiązywania i podtrzymywania kontaktów międzyludzkich. Ponadto wyjaśnią, w jaki sposób można radzić sobie w sytuacjach trudnych oraz jak reagować w momentach słabości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II/Op (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Zabawa to jeden z najwspanialszych sposobów, żeby się czegoś nauczyć - również dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej. Ruch ciała oraz interakcja z otoczeniem poprawiają umiejętności motoryczne, językowe i społeczne. Jednak rodzice, nauczyciele i inni bliscy dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu często stają przed wyzwaniem : jak sprawić, żeby malec naprawdę zaangażował się w zabawę? Autorka podpowiada, jakie rodzaje aktywności sprzyjają rozwojowi dzieci i jak można się uczyć, świetnie przy tym bawiąc. [nota wydawcy]
W książce 101 ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej doświadczona terapeutka zajęciowa Tara Delaney podpowiada, jakie rodzaje aktywności sprzyjają rozwojowi dzieci i jak można się uczyć, świetnie się przy tym bawiąc. Zajęcia proponowane w książce zapewnią dziecku rozrywkę oraz prawidłową stymulację – a wiele z ćwiczeń można wykonywać zarówno w domu, jak i na dworze!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Klasyczna książka na temat pedagogiki Montessori – nareszcie po polsku! Paula Polk Lillard zdołała przywołać poglądy wybitnej włoskiej lekarki wyraźnie i jasno, zwracając się do wszystkich, którzy chcą jej słuchać. W przeciwieństwie do wielu autorów piszących o pedagogice Montessori nie uległa pokusie, by przedstawić własną interpretację tej metody lub jej podstawowe cechy wraz z gotową krytyką. Zamiast tego w pewnym sensie pozwoliła Montessori mówić samej za siebie, dzięki czemu czytelnicy mogą wyciągnąć własne wnioski. Niniejszą książkę, będącą wprowadzeniem do myśli Montessori, można polecić nie tylko profesjonalistom zajmującym się jednostką ludzką. Powinni ją również przeczytać sami rodzice i wychowawcy, jest bowiem jedną z najlepszych publikacji poświęconych wspomnianej problematyce. dr Mario M. Montessori Jr. Paula Polk Lillard – założycielka i wieloletnia dyrektorka szkoły Forest Bluff w Lake Bluff w stanie Illinois (USA). Autorka klasycznych książek na temat metody Montessori.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest kierowana do terapeutów zajęciowych, nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, pedagogów specjalnych, fizjoterapeutów, terapeutów SI oraz studentów tych kierunków, a także do rodziców dzieci z trudnościami w zakresie małej motoryki. Autorki przedstawiły holistyczny model postępowania diagnostyczno-terapeutycznego "Smart Hand Model" (SHM©). Pierwsza część publikacji prezentuje założenia teoretyczne prowadzenia terapii ręki łączące podejście i wiedzę pedagogiczną oraz fizjoterapeutyczną. Druga część zawiera opis stworzonego modelu, a także bogato ilustrowane zestawy ćwiczeń z zakresu stabilizacji posturalnej, percepcji czuciowej i wzrokowej, koordynacji bilateralnej, manipulacji, kształtowania chwytu oraz grafomotoryczne. Ostatnią część książki stanowią karty diagnostyczne oraz karty ćwiczeń do wykorzystania podczas prowadzenia terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 615 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ

Aziz Ansari, jeden z najbardziej znanych amerykańskich komików stand-upowych, z właściwym sobie poczuciem humoru napisał przezabawną książkę o randkowaniu w erze smartfonów i portali społecznościowych. Tezy poparł jednak badaniami, których nie powstydziłaby się niejedna książka naukowa!

Książka została oparta na ogromnym projekcie badawczym przygotowanym przez Ansariego i profesora socjologii z Uniwersytetu Nowojorskiego Erika Klinenberga – setkach wywiadów oraz badań fokusowych przeprowadzonych w ciągu dwóch lat na całym świecie, od Tokio przez Paryż aż po Buenos Aires. Cel był konkretny, skoncentrowany wokół pytania: czy technologia i nieograniczone możliwości wyboru partnera rzeczywiście ułatwiają nam znalezienie drugiej połówki?

Na to i wiele innych pytań czytelnik znajdzie odpowiedzi w książce. Aziz nie ocenia, ukazuje różne aspekty relacji męsko-damskich (tych dotyczy książka) w sieci, czasem prześmiewczo, a czasem poważnie dzieli się swoimi rozważaniami. Pisze o sekstingu, zdradzaniu, szpiegowaniu i zrywaniu, cytuje najgorsze SMS-y ever, sprawdza, jak to robią w Buenos Aires, a jak w Tokio. Zabiera czytelnika w zaskakującą podróż po świecie współczesnych związków.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej